אחרי החגים – שובם של הסלטים

0

"אחרי החגים" כבר כאן וזה הזמן לחזור לשגרת האכילה שלנו, ומי יודע, אולי גם להצליח להשיל כמה קילוגרמים מיותרים שנוספו בין ארוחת חג אחת לשנייה. אז איך עושים את זה? קבלו עשרה רעיונות שיעשירו את הסלט שלכם עד שלא תרצו להפסיק לאכול ממנו

 

אומרים שכל החגים ביהדות הם אותו הדבר – ניסו להרוג אותנו, לא הצליחו – בואו נאכל. והאמת? כשבמשך השבועיים האחרונים דילגנו מארוחת חג אחת לשנייה, קשה היה לחשוב אחרת. אז אכלנו, נהנינו, והוספנו כמה קילוגרמים מיותרים. אבל לא צריך להתרגש, כי כמו בכל שנה, אחרי החגים זה בדיוק הזמן המתאים לחזור לשגרת אכילה מסודרת ובריאה יותר. בדיוק לשם כך הכנו עבורכם כמה רעיונות וטיפים שיגוונו את הסלט שלכם ויגרמו לכם לרצות לאכול ירקות כל היום.

אנטיפסטי – פתרון מצוין למי שרוצה להרגיש שהוא אוכל "מנה חמה", אבל רוצה לחסוך בקלוריות. אז יש הרבה ירקות שמתאימים כסלט חם וישתלבו נהדר באנטי פסטי – בטטה, פלפלים, ראש שום, פטריות, סלק, קישואים ועוד.

בורגול – מדובר בדגן בריא מאוד ודל קלוריות (כ-80 קלוריות ל-100 גרם). בנוסף, הוא עשיר באשלגן ובמגנזיום והכי חשוב – הוא משתלב נהדר בסלט! אז איך מכינים אותו? משרים במים חמים למשך כ-20-30 דקות ומוסיפים לסלט. אגב, הוא משתלב נהדר בסלט ירקות ישראלי – עגבניה, מלפפון, פלפל, בצל ירוק, בתיבול של שמן זית והרבה לימון.

תשקיעו ברוטב – מה שמבדיל סלט משעמם ותפל מסלט שאי אפשר להפסיק לאכול, הוא הרוטב. כשאנחנו מבשלים ואופים אנחנו מייחסים חשיבות רבה לתיבול מדויק, אבל דווקא בסלט לפעמים זה נשכח. אז נסו לגוון את הרוטב – שלבו בו טחינה, פסטו, סויה וחרדל או תבלינים מעניינים כמו מלח הודי שחור, כמון או כורכום.

שלבו ירק מפתיע – ניסיתם פעם לשלב קישוא טרי בסלט, או אולי כרובית חיה? לא תאמינו כמה זה מתאים ומוסיף קראנצ'יות נהדרת לסלט.

גרגרי חומוס – תוספת נהדרת שאפשר לשלב בסלט וכך לקבל ארוחה שלמה שמכילה גם מנה נכבדת של חלבון וסיבים תזונתיים. למשקיענים – אפשר להשרות מראש גרגרי חומוס ומהמים שלהם להכין נשיקות חומוס נפלאות (אבל, רחמנא לצלן, לא ממש דיאטטיות). לעצלנים – פשוט לקנות קופסת שימורי חומוס ולשפוך ישר לתוך הסלט.

חומוס עדשים – דרך נוספת להפוך את הסלט לארוחה מזינה שכוללת גם חלבון. מבשלים עדשים כתומות במשך כ-10 דקות-15 דקות, מסננים ומקררים וטוחנים בבלנדר בשילוב מעט טחינה, לימון ושום לפי הטעם.

אגוזים רבותיי, אגוזים – הם בריאים, טעימים ומוסיפים המון כיף לסלט. קולים במחבת תערובת אגוזים שאוהבים (אגוזי מלך, צנוברים, שקדים, גרעיני דלעת) בשילוב עם גרגירי שומשום ומעט מלח. אבל זהירות – זה ממכר!

קוביות טופו – סלט עם קוביות טופו בליווי של פרוסת לחם, יכול להפוך לארוחה שלמה ומזינה. בכדי שהטופו יוסיף טעם לסלט, צריך לחתוך אותו לקוביות, לספוג בנייר סופג או מגבת ולהשרות כמה שעות טובות במרינדה – סויה, צ'ילי, טריאקי, או כל טעם אחר שתרצו שהטופו יספוג. לאחר מכן אפשר לטגן בטמפורה או פירורי לחם. לגרסה בריאה יותר – פשוט לשים בתנור על 200 מעלות עד שהקוביות משחימות.

תוסיפו גבינה טבעונית – אחד היתרונות בעובדה שהטבעונות הפכה לפופולארית בארץ, היא שהמבחר גדל כל הזמן. כיום ניתן למצוא גבינות טבעוניות מגוונות בכל מקום, ובדרגות שונות של אחוזי שומן. זה כמובן נהדר להכנת טוסטים, פיצות ולבישולים, אבל לא רק. נסו לחתוך קוביות גבינה ולשלב אותן בסלט, לא תתחרטו על כך.

אוכלים עם העיניים – זאת עובדה, אז נסו להשקיע במראה של הסלט: חתכו את הירקות באופן מגוון, חלק לרצועות, חלק לקוביות קטנות, או אפילו לצורות מעניינות (למשל אפשר לחתוך גמבה בצורת "פרחים" אם פורסים אותה לרוחב).

שיתוף ברשתות חברתיות

מה דעתך?