ניוקי ללא גלוטן

0

יש הבדל עצום בין ניוקי קנוי לבין ניוקי שעושים לבד בבית. הוא נימוח בפה, טעים בטירוף ובזכותו תקצרו המון מחמאות. ויש גם בונוס: הוא אינו מכיל גלוטן

מצרכים:

לניוקי:

– 4 תפו"א בינוניים קלופים
– 1/2 כוס קמח תפו"א
– 2 כפות שמן זית
– 1 כפית מלח (או לפי הטעם)

לרוטב:

– פטריית שמפיניון חתוכה לקוביות דקות
– חופן בזיליקום קצוץ גס
– 5-6 עגבניות מיובשות חתוכות לרצועות
– מלח
– 1 כפית אורגנו יבש
– קמצוץ אגוז מוסקט
– 2 שיני שום חתוכות לרצועות
– 5 זיתים מסוג קלמטה קצוצים גס
– 3 כפות שמן זית

אופן ההכנה:

1. חותכים לרבעים את תפוחי האדמה ומבשלים עד שמתרכך. מסננים את המים, מוסיפים מלח ומועכים לפירה.
2. מוסיפים את קמח תפו"א והשמן ומערבבים עד לקבלת בצק.
3. יוצרים כל פעם "נקניק" ארוך וחותכים במרחק של 2-3 ס"מ. אפשר למעוך קלות כל חתיכה עם מזלג ליצירת צורה, או לגלגל לאליפסה.
4. מחממים סיר עם מים ומביאים לרתיחה. כשהמים רותחים מוסיפים את הניוקי לבישול מהיר. הניוקי מוכנים כשהם צפים.
5. מוציאים לקערית, מזליפים כמה טיפות של שמן ומערבבים על מנת שלא ידבקו אחד לשני.
6. מכינים את הרוטב: מחממים מחבת עם שמן זית ומוסיפים את הפטריות הקצוצות. מטגנים למשך 2-3 דקות תוך כדי ערבוב.
7. מוסיפים את הבזיליקום הקצוץ, רצועות העגבניות המיובשות, שום, אורגנו ואגוז המוסקט ומערבבים למשך כמה דקות נוספות.
8. מוסיפים את זיתי הקלמטה ומערבבים למשך דקה נוספת ומורידים מהאש ישירות לניוקי.
9. בתאבון!

 

באדיבות אבי ז'אן לוי, יועץ קולינרי טבעוני ובעל הבלוג "אומנות בטבעונות"

שיתוף ברשתות חברתיות

מה דעתך?