עוגיות ג'ינג'ר מחממות

2

הכירו את הג'ינג'ר, החבר החדש שלכם לחורף הקרוב. הוא אמנם נפוץ בעיקר במאכלים אסייתיים, אבל למעשה הוא משמש כחיסון טבעי נגד צינון, נזלת וליחה. אז מה טוב יותר מלפתוח את העונה הגשומה באכילת עוגיות ג'ינג'ר מפנקות לצד התה?

 

מצרכים:

– 1 וחצי כוסות קמח שקדים (ניתן להשיג בכל חנות תבלינים)
– 2 כפות שמן קוקוס נוזלי
– 2 כפות קמח קוקוס
– 1 כף סוכר קוקוס
– 2 כפות מייפל טהור
– 1 כף מולסה או 1 כף סילאן
– 2 כפיות ג'ינג'ר טחון (ניתן להשיג בחנות תבלינים)
– קורט מלח
– 1/4 כפית סודה לשתייה
– לקישוט: קוקוס טחון

אופן ההכנה:

1. מחממים תנור לחום גבוה של כ-250 מעלות. בינתיים מערבבים את כל החומרים בקערה עד לקבלת בלילה עבה ואחידה, ומצננים במקרר במשך חצי שעה.
2. מניחים נייר אפייה בתבנית מרובעת, יוצרים עיגולים ומשטחים בעזרת מזלג לעובי העוגייה הרצוי. לקישוט, זורים בנדיבות קוקוס טחון מעל העוגיות. אם אתם אוהבים עוגיות פריכות יותר, פשוט לחצו בעזרת מזלג לצורה שטוחה, והאריכו את משך זמן האפייה).
3. אופים במשך 8-10 דקות בחום גבוה.
4. מוציאים מהתנור ונותנים לעוגיות להתקרר כמה דקות ואז מעבירים לכלי אחסון.

 

המתכון פורסם בספר "מתוקים ובריאים" של גלית שלגי, נטורופתית ומומחית לתזונה בריאה. שלגי תקיים סדנת מתוקים בריאים בכנס "אוכלים בריא 7" שיתקיים ב-12-13 בנובמבר

שיתוף ברשתות חברתיות

2 תגובות

  1. דליה ב

    קמח קוקוס הוא מאוד בריא, אבל אם חייבים להחליף אפשר בדרך כלל להמיר בקמח שקדים. בגלל שקמח קוקוס סופג נוזלים שמים ממנו ממש מעט, לכן אם ממירים צריכים לשים כמות גדולה יותר מהמתכון המקורי (ביחס של פי שתיים וקצת יותר – אבל הכי טוב לפי העין).

מה דעתך?