קובה חגיגית

1

קובה היא מנה שתמיד גונבת את ההצגה, והרי מה חגיגי יותר מלהגיש בשולחן החג קובה טבעונית במילוי עשיר של פטריות וצנוברים? המבוגרים אוהבים את זה, והילדים? לא פחות

 

מצרכים:

לבצק

– 1 כוס קינואה מבושלת (ממש כמו פסטה, מים רותחים להכניס לסיר עד שמתרכך)
– 1 כוס קמח תירס
– 1 כוס קמח אורז
– 1/2 כוס קמח טפיוקה
– 1/4 כוס דוחן טחון (אופציונאלי)
– 1/2-1 כוס מים
– 4 כפות שמן זית
– קורט כורכום
– קורט פפריקה
– קורט מלח

למילוי

– 1 בצל גדול חתוך לקוביות
– 4 פטריות שמפיניון גדולות חתוכות לקוביות
– חופן צנוברים
– מלח ע"פ הטעם
– 1-2 כפיות בהרט

אופן ההכנה:

1. נתחיל עם המילוי: מטגנים את הבצל עד להזהבה, מוסיפים את הפטריות וממשיכים לטגן 5 דקות נוספות. מוסיפים את הצנוברים והתבלינים ומטגנים למשך 5-10 דקות, ומשאירים לנוח.
2. להכנת הקובה עצמה: מערבבים את כל חומרי הבצק (למעט המים). מוסיפים את המים בהדרגה עד לקבלת מרקם בצקי דביק. במידה והבצק רך מידי ניתן להוסיף קמח תירס או קמח טפיוקה.
3. יוצרים אליפסות שלתוכן יוצקים את המילוי (ככפית מהמילוי לכל קובה). מכניסים את המילוי וסוגרים את הקציצה היטב בעבודת ידיים עדינה.
4. מטגנים בשמן עמוק (טרם נוסה באפייה ומי שיכין מוזמן לעדכן), מוציאים את הקובה כשהיא מתחילה להשחים.

 

באדיבות אבי ז'אן לוי, יועץ קולינרי טבעוני ובעל הבלוג "אומנות בטבעונות"

שיתוף ברשתות חברתיות

תגובה אחת

  1. הכנתי. יצא מצויין. עשיתי בצורה של דסקיות לא גדולות והוספתי עדשים כתומות למלית. תודה על המתכון. שומרת אותו

מה דעתך?